Avis

NÁHRADNÉ VOZIDLO

Nárok na náhradné vozidlo

Z rámcovej zmluvy medzi klientom a AVIS Lease spravidla vyplýva nárok na pristavenie náhradného vozidla vo chvíli, keď možno predpokladať, že oprava vozidla bude trvať dlhšie ako 24 hodín. Súčasne však platí, že nájomca je povinný prednostne využiť Assistance služby dodávateľa/výrobcu značky vozidla, resp. skupiny značiek, do ktorej ním užívané vozidlo patrí.

Pokiaľ pre AVIS Lease nevyplýva povinnosť zabezpečovať náhradné vozidlo z rámcovej zmluvy alebo nájomnej zmluvy na vozidlo, resp. klient oň požiada v prípadoch, kedy táto povinnosť priamo nezaväzuje AVIS Lease (ustanovenia nájomnej zmluvy) možno na základe písomnej požiadavky klienta túto službu jednorázovo zaistiť. Náklady takto vzniknuté budú potom jednorázovo prefaktúrované.

Kategórie náhradného vozidla

Náhradné vozidlo, ktoré AVIS Lease v prípade potreby zabezpečuje, bude maximálne rovnakej kategórie ako užívateľovo nepojazdné vozidlo. Značka, typ a prevedenie vozidla, vrátane výbavy, nie je v tomto prípade rozhodujúca.

Napríklad za nepojazdné vozidlo Škoda Octavia 1.6 vo výbave Ambiente možno použiť napr. vozidlo Opel Astra alebo Peugeot 308, Renault Megane (rôzneho prevedenia) - tieto vozidla sú rovnakej kategórie, alebo vozidlá o jednu kategóriu nižšie a to napr. SKODA Fabia.

Postup pri zabezpečení náhradného vozidla

V prípade, že je potrebné zabezpečiť za nepojazdné vozidlo, ktorého nepojazdnosť bola spôsobená technickou poruchou, náhradné vozidlo a súčasne predmet nájmu je ešte v záruke (obvykle 24 mesiacov odo dňa prevzatia predmetu nájmu - viď. záznam v servisnej knižke), je nutné aby užívateľ kontaktoval priamo asistenčnú službu výrobcu vozidla. Vo všetkých ostatných prípadoch nemožnosti užívať predmet nájmu z dôvodu jeho nefunkčnosti - pozáručné technické nedostatky, poistné udalosti a pod., kontaktuje nájomca priamo AVIS Lease Assistnce (tel. : +421 2 444 410 30). Následne o tejto skutočnosti upovedomí AVIS Lease. 

Požiadavky ohľadom zabezpečenia náhradného vozidla v prípade garančného servisu a ostatných opráv, ktoré budú trvať dlhšie ako 24 hodín je potrebné riešiť priamo s AVIS Lease. Pri požičaní náhradného vozidla bude potrebné doplniť a príp. podpísať zmluvu o zapožičaní.

Pred podpísaním zmluvy o požičaní je nevyhnutne podrobne sa zoznámiť s podmienkami požičania a v prípade akýchkoľvek nezrovnalostí (napr. pokiaľ na zmluve nie je jednoznačne upresnená spoluúčasť, sadzba za vozidlo a pod.) je potrebné ihneď kontaktovať AVIS Lease. Je potrebné dodržiavať pokyny uvedené v danej zmluve, v opačnom prípade sa užívateľ vystavuje riziku nárokovania ďalších nákladov zo strany prenajímateľa.

Úhrada nákladov za náhradné vozidlo

V prípade, keď náhradné vozidlo platí AVIS Lease, budú vzniknuté náklady vyúčtované so zálohami na náhradné vozidlo, ktoré sú súčasťou mesačnej leasingovej splátky (samozrejme, pokiaľ si klient zaistil tieto služby zmluvne).

V prípade, že bolo vozidlo požičané z dôvodu opravy vozidla po poistnej udalosti, ktorú spôsobilo motorové vozidlo iného účastníka cestnej premávky, AVIS Lease náklady za požičanie uplatní v poisťovni, kde je vozidlo vinníka poistené.

Ak dôjde v priebehu používania požičaného vozidla k jeho poškodeniu, náklady, ktoré tak vzniknú (napr. spoluúčasť) budú jednorázovo prefaktúrované užívateľovi.

Vo všetkých ostatných prípadoch budú náklady súvisiace s využívaním náhradného vozidla a nepreukázaním viny zo strany tretej osoby preúčtované nájomcovi.

Feedback

Opýtajte sa nás na akúkoľvek otázku na ktorú neviete nájsť odpoveď, Ask Avis.

Opýtajte sa teraz

Ak máte akúkoľvek pripomienku, skúsenosť s nami, s AVISom, či pozitívnu alebo negatívnu, napíšte na Tell Avis

Povedzte nám

Ask Avis

Hlavné mesto Slovenskej republiky?

(Bratislava)


Späť

Tell Avis

Pozitívna    Negatívna    Neutrálna   
Hlavné mesto Slovenskej republiky?

(Bratislava)


Späť
Táto stránka využíva cookies, aby sme mohli pre Vás zabezpečiť najlepšiu skúsenosť, ktorú môžeme ponúknuť. Pre využitie všetkých funkcionalít musíte mať cookies povolené. (Cookies máte povolené.)